زبانحال یک کودک خیابانی

 

( زبانحال یک کودک خیابانی)

 

من کودکم

بیگانه باعالم کودکی

با ناز و نوازش نا آشنا

من کودکم

کودکی خیابانیم

به سرما می لرزد تنم

به گرما می خشکد لب ودهنم

چیست جامه نو،کهنه خلقان به تنم

با طعنه  و سیلی

آشناست گوش و بدنم

من کودکم

کودکی خیابانیم


شبها  درکنار کاخی

می خوابم در ویرانه ای

صدای شادی همسالان من

می خلد درگوشم ازخانه ای

من کودکم

کودکی خیابانیم

زمستان بود یارب

درظلمات شب می لرزیدم ازتب

تا سحر درد بود و آهم  به لب

من کودکم

کودکی خیابانیم

دلی نیست بسوزد به حالم

چه گویم  ز بختم به که نالم

من کودکم

کودکی خیابانیم

من زاده  این  وطنم

مرغی از مرغان چمنم

مرغی غریب

مرغی تماشاگرگلها

با حسرت و اندوه نهانم

جان  و تنم فدای وطنم

من کودکم

کودکی خیابانیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد